HistorieÚvodnikOdkazy

Nintendo DS

21 listopadu, 2004, G4ndy Žádné komentáře

V USA se počínaje nedělí 21. 11. 2004 začala oficiálně prodávat za cenu 150$ (cca 3600 Kč) nejnovější přenosná konzole od Nintenda. Oficiální „Launch“ předcházely zprávy o tom, že si někteří předzásobení prodejci dovolili nabízet nedočkavým zákazníkům DS o pár dnů dříve než měli. 🙂 Není se čemu divit, Američané jsou masírování agresivní reklamní kampaní do které Nintendo investovalo více než do propagace Game Cube. Dříve než si řekneme něco o hrách na DS podívejme se na jeho HW specifikace:

2 hlavní procesory ARM-9 @ 67MHz a ARM-7 (kompatibilní s GBA) @ 33 MHz;

4 MB RAM, 656kB Video RAM, 32kB CPU cache;

3D akcelerace 120 000 polygonů/s, 2D akcelerace – 4 nezávislá pohyblivá pozadí a 128 objektů;

Dvě 3″ TFT obrazovky schopné zobrazovat 260 000 barev v rozlišení 256×192 (rozteč bodů 0,25mm), dolní obrazovka je dotyková;

Wi-Fi komunikace až na 100m protokolem IEEE 802.11 a vlastním Nintenďáckým;

Vestavěné stereo reproduktory a mikrofon + příslušné zdířky na připojení sluchátek a externího mikráku;

Ovládání jako GBA: 4 čudlíky + start a select, 2 čudlíky L R v zadu, směrový kříž (D-pad), dotyková obrazovka, interní mikrofón;

2 sloty na cartridge, možno zároveň vložit GBA a DS „kartridž“;

Baterie Li-ion s výdrží 6-10h, nabíjecí čas 4h;

DS je první přenosnou konzolí Nintenda, která přímo podporuje 3D grafiku, takže se snad již můžeme nadobro rozloučit s nechutnými 3D pokusy kterých existuje na přenosného předchůdce DS – GBA neúměrné množství. První tituly dostupné zároveň se zahájením prodeje konzole sice žádnou revoluci na poli 3D grafiky netropí, nicméně alespoň ukazují že jí DS zvládá mnohem lépe než právě „2D only“ GBA.

Remake Maria 64 vypadá skoro stejně jako na postarší televizní konzoli Nintendo 64, navíc díky výhodě dvou obrazovek se na obrazovce dolní zobrazuje 2D mapa zatímco na horní sledujete Mariovo veselé hopsání ve 3D světě. Podobně je tomu tak i v dalším remaku – Mario Kart DS, kde na horní obrazovce závodíte v minikárách a na dolní se zobrazuje mapa tratě. Trochu efektivnější 3D grafiku předvádí k DS přikládané demo 3D střílečky Metroid Prime Hunters (plná verze vyjde až počátkem r. 2005), kde je problém s mířením řešen perfektním ovládáním dotykovou obrazovkou.

Nové kousky umožněné bezdrátovým propojením předvádí v DS vestavěný prográmek PictoChat. Díky němu můžete chatovat a posílat vlastnoručně nakreslené obrázky ostatním majitelům konzole v dosahu. Dotykovou obrazovku a mikrofon pak naplno využívá velmi originální produkt od Segy – Feel the Magic: XY/XX. Jedná se o sérii miniher, z nichž se některé ovládají dotyky a jiné rozkazy hulákanými do mikrofónu. 🙂

Blížící se vánoční sezóna bude dozajista – minimálně v USA – patřit Nintendu DS, a protože Sony své PSP do prodeje ještě nepustí má to DSko zatím docela lehké. 🙂 Poměrně slabou sérii Launch titulů by měli již brzy doplnit další kousky – tak aby bylo co kupovat. 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *