Tekken 2
Pokud před hráčem videoher pronesete slovo Tekken 2, patrně
  po několika málo vteřinách uvidíte vše prozrazující mokrou stopu vycházející
  z jeho rozkroku. A nebude to mít nic společného s maximální funkcí
  jeho potních žláz.
 Ano,
Ano,
  jedna z nejlepších her, které kdy poctily tyto planetu se na trhu (japonském)
  objevila v roce 1996 a okamžitě rozpoutala šílenství, samozřejmě
  náležitě vyhypované předchozím skvělým dílem. Oproti svému předchůdci
  přinášela mnohem lepší grafiku, skvělé ozvučení a minimálně
  stejnou kopu zábavy v multiplayeru.
Pokud si nějaký herní stařešina pamatuje na první díl ságy Tekken,
  jistě si vzpomene, že v původní hře bylo deset postav přístupných
  od začátku plus samozřejmě nějaké ty tajné (většinou
  barevné variace). Druhý díl byl přelomový v tom, že obsahoval také
  deset základních postav a (teď se podržte) patnáct bonusových. Bylo to
  a stále je neuvěřitelné číslo. Pokud se podíváme na výrobky konkurence,
  zjistíme, že ostatní hry obsahovaly tak maximálně patnáct hratelných bojovníků
  celkem, mnohdy nepříliš odlišené (mám na mysli jejich pohyby). Sága Tekken
  je právě v tomto výjimečná.
 Je
Je
  na čase podívat se na zoubek příběhu. Jeho hlavní postavou je
  Heihachi Mishima, šéf Mishima Ltd. Po prvním turnaji o krále železné pěsti
  (celý originální anglický název zní Tekken: Iron Fist Tournament) se vztahy
  s jeho nepoddajným synem Kazuyou ještě více zhoršily, navíc to vypadá,
  že se Kazuya spolčil s ďáblem. Svolává tedy druhé setkání nejlepších
  bojovníků světa. Mezi nimi nemohou chybět kultovní postavy celé
  série, Paul Phoenix, Newyorkský rváč, Lei Wu-Long, hongkongský superpolda
  a samozřejmě nesmíme opomenout Kinga, pastora s tygří maskou.
  Nebudu rozepisovat více o postavách, to bych zde mohl rovnou opsat manuál. Tekken
  je právě v tomto krásný, že ani po shlédnutí konečných animací
  nejste nabaženi příběhem a chcete pokračování.
 Raději
Raději
  se zmíním o grafice. I když je na ní vidět zub času, stále má čím
  ohromit. Detailní animace bojovníků (bez Motion Capture) a dobře modelované
  končetiny přímo vybízí k vyrobení nějaké prasárny, s kterou
  si engine poradí pouze těžkopádně :). Což mi připomíná zvuky.
  Jsou sice na standardní úrovni, hlavně hudební doprovod, ale jednotlivé
  údery už na tom tak dobře nejsou. Jednoduchý kop zní jako přehození
  mokrého ručníku přes hlavu Václava Hybše a ani ostatní zvuky na tom
  nejsou moc dobře, ale v zápalu boje je ani vnímat nebudete a nakonec
  se vám i zalíbí. Ale pokud by se vyskytovaly v jiné, ne tolik dynamické
  hře, rozhodně by neobstály. Hudba je jak jsem již řekl velice
  dobrá, dokonce mě přinutila několikrát si hru zapauzovat a oddávat
  se jednotlivým muzikálním motivům.
 Bylo
Bylo
  by dobré se zmínit také o jednotlivých módech, které hra přináší. Samozřejmostí
  je Arcade Mode, ve kterém se postupně probojováváte přes deset protivníků
  (9+boss) abyste po dohrání získali novou postavu do sbírky. Další je mód Time
  Attack. Pravidla stejná jako u Arcade M. ale vše je počítáno na neúprosné
  časomíře a soupeří se čistě o celkovou cifru na hodinách,
  samozřejmě, že čím nižší tím lepší. Dále je tu Team Battle Mód.
  Ten dovoluje navolit si až osm postav do řady a bojovat s nimi proti
  týmu počítače nebo živého hráče až do té doby, dokud není alespoň
  jeden tým *na suchu*. Jde o velice zajímavý mód, hlavně pokud vás nebaví
  po každém souboji v menu výběr postavy. Předposlední pán na holení
  je Practice Area kde si můžete jednotlivé chvaty cvičit na nebránícím
  se protivníkovi. A jako zlatý hřeb programu je tu zřejmě nejvyužívanější
  způsob hry, geniální Versus. Nejde o nic jiného než o bitvu dvou hráčů
  proti sobě. Ale ten gejzír nadávek, ponižování či povyšování je neopakovatelný!
  Pokud se najde nějaký opravdu schopný kamarád, je radost hrát a prohrávat,
  protože je šance, že soupeř ukončí zápas nějakým efektivním způsobem.
  Sledování replayů po každém kole je pak vysloveně potěšení. Už
  žádné strojově přesné útoky CPU ale naopak promyšlené kontry lidského
  mozku. Prostě a jednoduše, na hru proti člověku nic nemá. 
Celkové shrnutí snad není ani potřeba. Tekken 2 je bezpochyby jednou z nejlepších
  her (nejen bojových) které kdy byly vyrobeny. Jak po stránce technické, tak
  (a to především) po stránce hratelnosti. Poskytuje slušnou zábavu v singleplayeru
  a takřka neomezenou zábavu v multiplayeru.
Žánr: bojovka
Rok vydání: 1996
Výrobce: Namco
Distributor: SCEE
HW: Play Station, automaty
 
                    