Dlouho, předlouho trvalo, než se sešlo dostatek pozitivnich okolností, abych mohl učinit první krok a položit první otázku člověku, jehož tvorby si velice vážím. Doufám, že s komentáři nezůstanete pozadu a ohodnotíte mojí práci, ať už pozitivně nebo negativně.
Včerejší odpoledne a raný večer pro mě byly výjimečné. Po dlouhé době jsem se konečně dostal k dalšímu rozhovoru s osobností, a to ne ledajakou. Po Radkovi Friedrichovi, Martinu Bachovi a Mikuláši Tučkovi se dostal pod palbu mých (doufám zajímavých) otázek Pavel Dobrovský.
Jaxx:
Tak, pro začátek, můžeš napsat něco o sobě, kdy ses narodil, bydliště, stav...
Martin Bach: Mno, pochazím z takový malý vesničky kousek od Vlašimi,
jsem svobodný (s přítelkyní ;)) a za pár měsíců mi bude čtvrt století...
Jaxx: Začněme obligátní otázkou, jak jsi se vlastně dostal
k počítačům a počítačovým hrám obecně?
Martin Bach: Poměrně dost dlouho jsem neměl vlastní počítač,
takže ještě na základce jsem hrál hry spíš u šťastnějších kamarádů (hlavně u
těch s C64). Po pár letech přemlouvání jsem dostal Amigu 1200 a ta mi vydržela
hodně dlouho - nedal jsem na ni dopustit ještě v době, kdy prakticky všichni
moji známí už hráli na PC. Pak jsem Amigu prodal, koupil PC a zlatý časy byly
v čudu ;).
Jaxx: Amiga prakticky nebyla plnohodnotným počítačem, ale
spíš takovou *konzolí*, jsi opravdu takovým zapřísáhlým odpůrcem videoher, jak
to vyznívá z většiny tvých reakcí na ně?
Martin Bach: Za prvé, Amiga byla naprosto plnohodnotný počítač
- v mnoha ohledech dokonce revolučním - a ve své době byl třeba její OS na velmi
slušné úrovni a ve spoustě věci překonával možnosti PC. Za druhé, odpůrcem konzolí
rozhodně nejsem, popravdě si ani nejsem vědom toho, že bych někde psal něco
proti videohrám. Sám mám doma GameCube a docela často hraju i na PS2. Konzole
jsou podle všeho budoucnost hraní a bylo by asi nerozumné být jejich "zapřísáhlým
odpůrcem".
Každopádně, jediné co mi na současným trendu her trochu…
Radek
Friedrich v současné době působí jako zástupce
šéfredaktora v jednom z nejčtenějších časopisů
na našem trhu. Narodil se 10.10. blíže nespecifikovaného roku v jedné pražské
porodnici. Již jeho dětství bylo ovlivněno hrami a počítači.
Osudovým se stalo jeho zaměstnání ve firmě Vogel, ze kterého, díky
jeho kladnému vztahu ke hrám, to byl jen krok ke psaní pro LEVEL. Zpočátku
byl pouze řadovým autorem, ale čas plynul a Radek se vypracoval do
pozice druhého muže LEVELU. Jeho další kariéra je zatím ve hvězdách...
Jaxx
19. září 2004, 20:50
Stránka 1 z 1
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti soubory
cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Budiž.