HistorieÚvodnikOdkazy

Czechgamer, aneb když o hrách píší hňupi

26 listopadu, 2004, Blick Žádné komentáře

logo CzechgameruVSlogo Criticallu+logo Nintenda
O tom, že pro náš spřátelený web píše hejno dvanáctiletých redaktorů, kterým nic neříká pravopis ani snaha psát kvalitně, to jsem věděl už dávno, ale to co se tam objevilo v novinkách teď, to mě skutečně namíchlo. Autorem inkriminované novinky je dokonce samotný šéfredaktor a hlavní verbíř, Snip3r)-(ell.

Zde je kompletní text:
—–
„Legend of Zelda v novém kabátě…

Dnes byly vypuštěny první tři obrázky z nového pokračování série Legend of Zelda. Konkrétně se jedná o screenshoty z konzolové GameCube verze. Již na první pohled je patrná monstrózní proměna enginu, který teď vypadá (překvapivě:)) o hodně lépe. Nic víc není o hře známo a tak nám PCčkářům zbývá jen doufat, že si Zelda najde cestu i na monitory našich miláčků…“
—–
zdroj: Czechgamer
screenshot: zobrazit

Tak si to, milý pekelný ostřelovači, rozebereme.
1.)Tak hned první věta: „Dnes byly vypuštěny první tři obrázky z nového pokračování série Legend of Zelda.“
Jak je toto možné? První obrázky z Nové Zeldy? Aha, už vím co mi to připomíná – květnové E3 kde Nintendo na konci své tiskové konference šokovalo trailerem na tuto očekávanou pecku. G4ndy o tom už na Criticallu psal letos v květnu. Copak to je za obrázek u té novinky? A pročpak mají na na IGN kupu dalších obrázků z května? Asi shoda náhod, popojedem.

2.)Druhá věta: „Konkrétně se jedná o screenshoty z konzolové GameCube verze.“
Tohle na první pohled sice vůbec nevypadá podezřele, ale ve mě hned hrklo – cože, z konzolové GameCube verze? – a moje obavy se potvrdily v poslední větě (viz. 4.)).

3.)Třetí věta: „Již na první pohled je patrná monstrózní proměna enginu, který teď vypadá (překvapivě:)) o hodně lépe.“
Na první pohled je patrné jedině to, že sniper nemá vůbec tuchy. Předchozí The Legend of Zelda: The Wind Waker která vyšla loni (v Evropě) je postavena na naprosto úžasném enginu a tento nový díl poběží na enginu stejném, i když samozřejmě notně vylepšeném, kdy nejmarkantnější změnou je upuštění od Toon (pixel) shaderu kvůli dosažení „realističtějšího“ a „dospělejšího“ vzhledu hry. Nic monstrózního se nekoná, mám podezření že autor pamatuje naposled Ocarina of Time z Nintenda 64 (jestli vůbec).

4.)Čtvrtý a poslední hřebíček do rakve: „Nic víc není o hře známo a tak nám PCčkářům zbývá jen doufat, že si Zelda najde cestu i na monitory našich miláčků…“
Jestliže všechny předchozí výžblebty by se daly s trochou shovívavosti odpustit, tak touto poslední větou si to u mě autor totálně pohnojil. První část souvětí se nesla v duchu předchozích bodů. Že o hře není nic známo? Teď mě z hlavy napadá třeba to, že při průchodu dungeonem se při setkání s nepřítelem kamera přesune do top-down pohledu (shora) kvůli lepšímu přehledu, dále třeba možnost prohánět se s Linkem na jeho věrném oři Eponě (že to bude opravdu Epona není potvrzeno) po rozlehlých pláních Hyrule a bojovat přímo z jejího sedla s hordami orků.
Ovšem to, že autor doufá že Zelda vyjde na jeho PC, svědčí o jeho naprosté ignoranci. Malá lekce z historie: Nintendo se na poli videoher pohybuje už od počátku 80. let minulého století a je známo tím, že své hry vydává a šije na míru pouze na SVÉ herní platformy (např. NES, SNES, N64, GAMECUBE, GAMEBOY, GBC, GBA, GBASP, NINTENDO DS) a je známo svým bojem proti pirátství a nelegálnímu portování her na jiné platformy, či nedovolenému používání svých maskotů v amatérských hrách. Nintendo také neustále hlásá to, že kdyby mělo dopadnout jako SEGA, tedy odejít z hardwarového businesu, tak to radši skončí úplně než aby se stalo 3rd party. Doporučuji přečíst G4ndyho článek o historii Nintenda.

Tak jsem vypustil trochu páry a chtěl bych jenom dodat, že jsem rád že o Nintendu mimo nás někdo píše, ovšem než takovéto články tak to raději nic.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *