HistorieÚvodnikOdkazy

První recenze na Half Life 2! Podvod nebo skutečnost?

6 října, 2004, G4ndy Žádné komentáře

Co k tomu dodat? V listopadovém PCgameru, jehož obsah unikl na net, zrecenzovali docela obsáhle Half Life 2, který si u nich vysloužil slušivých 96%. Recenzi hodlám řádně prozkoumat a zjistit tak, jestli to není další z řady nekonečných reklamních tahů (podvodů) ze strany Valve. 🙂

UPDATE

Tak jsem dočetl recku na HL2 a musím říci že na mě zanechala velmi dobrý dojem. Autor je hrou očividně extrémně nadšen, tak nadšen jak by to snad nedokázal zahrát. 🙂 Byť na začátku píše že nebude odhalovat nic z příběhu, přece jen se o stránku dále rozjede a naznačí jak že na tom HL2 v tomto ohledu je.

Děj je zasazen do světa ovlivněného katastrofou v Black Messa, díky které se po celé zeměkouli rozšířili vetřelci, kteří nyní žijí v soužití s utlačovaným lidmi. Gordon se dostává do města City 17, které je zmítáno v brutálních krveprolitích mezi rebely, pořádkovými silami a vetřelci. Opět tu máme velkou konspiraci iniciovanou tajemnou vládnoucí vrstvu, která má se zbytkem lidstva nejasné myšlenky.

Hodně prostoru je v recenzi dále věnováno popisování úžasných možností, které skýtá používání gravitační pistolky – můžete pomocí ní přitahovat cokoli a vrhat to na nepřátele, stavět si „žebřík“ z beden, dokonce si jí obrátíte i buginku, ve které se projedete po rozsáhlejších lokacích plných domečků vybízejících k prozkoumání. Kromě buginky je v Hl2 i lodička a množství spojenců.

Půvabná Alyx se postará o dojemné scénky a přátelští rebelové o palebnou podporu. V HL2 jde očividně hodně o týmovou akci neb autor barvitě popisuje městské boje mezi rebely a obřími pavouky podporovanými letadýlky a pořádkovými silami. Prostě a jednoduše, pokud to co je v pcgameří recenzi řečeno není úmyslně zkresleno, jako v případě dooma 3, tak bude HL2 možná ještě větší bomba než se i ti největší optimisté domnívali. 🙂

A ještě něco, doporučené HW požadavky jsou podle PCGameru takovéto: CPU 2,4GHz; 512MB RAM; nespecifikovaná DX9 3D karta, přičemž minimum udávané výrobcem je: CPU 1,2GHz; 256MB RAM; DX7 3D karta, takže to nevypadá zas tak krvelačně 🙂