HistorieÚvodnikOdkazy

Blog


Hry pro dospělé musí být umístěny alespoň pět stop nad zemí

6 března, 2005, G4ndy Žádné komentáře

S tímto a mnoha dalšími požadavky vyrukovali američtí senátoři a různé organizace na ochranu mravní výchovy dětí. Ono se ani není moc čemu divit, průměrné americké dítě je totiž vychováváno televizí a videohrami, nikoliv obézními rodiči ládujícími se pochoutkami v různých fastfoodech.

Hry jako Grand Theft Auto dle „odborníků“ idealizují násilí, které si pak děti a dospívající asociují s prvky potěšení. Na distributora GTA, firmu Take-Two, podala jedna ziskuchtivá rodina žalobu, že prý jejich hra inspirovala syna k zabití tří policistů. V Americe tak nejspíš nastanou horké chvilky pro distributory a prodejce her, které bude možno pokutovat pokud prodají hru označenou „M“ mladistvému. 🙂


Beyond the Clouds konečně venku

2 března, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Dlouho očekávaný poslední projekt Makoto Shinkaie, autora Hoshi no Koe, je konečně venku! Lépe řečeno, k dispozici ke stažení s anglickými fanouškovskými titulkami od skupiny Triad.

Už jsem tu o tomto anime filmu dříve psal, tak snad jen dodám, že podle prvních dojmů a obrovského zájmu fanoušků, skutečně stojí za to!


Hotaru no Haka – Hrob světlušek

26 února, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Hrob světlušek je velmi dojemný anime film, no dobrá – asi nejdojemnější anime co jsem kdy viděl, vyprávějící neveselý příběh odehrávající se ke konci druhé světové války v Japonsku (anime vychází z kultovní autobiografické knihy Akiyuki Nosaky). Spojenecké nálety sílí a míra zpustošení země je čím dál tím větší. V této neklidné době budeme sledovat chmurné osudy mladíka Seita a jeho maličké sestry Setsuko, které jedna z četných bombardací připravila o matku a domov.

více


Pragocon 2005 – stručný report

24 února, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Letos se v období od 18. do 20. února konal již devátý ročník mohutné akce věnované příznivcům SF&F, záhad, mangy a her všeho druhu. A stejně jako na tom minulém, jsem ani na tomto Pragoconu nesměl chybět. Zajímala mě samozřejmě především do tří místností rozdělená manga sekce – lépe řečeno, jsem se z přednáškové manga místností ani nehnul, jen jsem občas na chodbě potkával hloučky plně vyzbrojených larpařů (či co to bylo za kreatury), kteří se barvitě bavili o svých dobrodružstvích a tak podobně. Dračí doupě už jde nějakých pár let mimo mě (podobně jako Star Gate, která šla ale mimo mě odjakživa), takže nemůžu referovat podrobně o tom, co se dělo ve zbývajících deseti non-manga místnostech. 🙂

K tomu co se tedy dělo v přednáškové manga místnosti. Bylo tu k vidění spousta dílů z různých anime sérii a pár filmů, které jsem ve směs už všechny viděl, takže jsem se alespoň pokochal tím, jak vypadají na plátně. Non-stop projekce byly prokládány víceméně zajímavými přednáškami, z nichž mě zaujala třebas ta o obskurních režisérech japonské kinematografie – hnedle vím co stahovat. 🙂 Tradiční vtip českých otaku byl pak k vidění v rámci přednášky „ženy v anime“ kde byla předvedena ideální žena (uprostřed na fotce). 😉 Anime sekce byla podobně jako celý Pragocon perfektně organizovaná, škoda jen že jsem byl po chřipce a po většinu akce tak dost unavený a ospalý.


Final Fantasy XII odloženo

17 února, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Počínaje prvním dubnem, kdy Square-Enix oslaví dvouleté výročí sloučení, plánují vydat každý měsíc jednu hru, přičemž Final Fantasy XII hodlají vypustit tak, aby mu nekonkuroval žádný jiný titul. Prezident S-E Youichi Wada navíc dodal že FF XII pravděpodobně nevyjde na jaře 2005, jak bylo plánováno, ale až „někdy“ později.

Těžko tedy říci, kdy moloch vzniklý sloučením dvou gigantů herního RPG průmyslu – Square a Enixu, vypustí jedno ze svých rodinných zlat. Kromě dvanáctky série Final Fantasy, mají v rukávu pokračování v Japonsku ještě populárnější série Dragon Quest a o trochu méně populárního Star Oceanu, od mých oblíbených Tri-Ace, autorů Valkyrie Profile.


Ion Strom konečně zavřen

13 února, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Autoři svého času dost odvážného a vcelku vydařeného (několik ocenění pro hru roku) mixu mezi RPG a 3D akcí – DeusuEx, před pár dny obdrželi od svého zaměstnavatele – zadluženého Eidosu, výpověď. Není se čemu divit, poslední dobou totiž předváděli samé nevydařené kousky, kromě DeusuEx 2 mě naštvali totálně pokaženým pokračováním Thiefa. Ion Storm se tak stal dalším herním studiem, kterého v mých očích pohřbila snaha zalíbit se všem a v očích Eidosu snaha minimalizovat ztráty zaviněné vlastním nabubřelým managementem.


Ufo – nepřítel stále neznámý

9 února, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Legendární tahová strategie, na kterou mám mimořádně hezké vzpomínky (aby také ne, když to byla moje první tahovka), stále žije. Respektive – komunita kolem ní o sobě dává vědět. Na stránkách xcomufo.com naleznete v sekci download, kromě množství udělátek, perfektní multiplayerovou nástavbu zvoucí se Ufo 2000. Ufo 2000 se chová jako samostatná hra, která ke svému spuštění vyžaduje třeba i jen demo prvního nebo druhého Ufa (Ufo: Enemy Unkonown nebo X-Com: Terror from the deep). Pomocí Ufa 2000 pak můžete uskutečňovat tahové souboje v rozlišení 640×480 po internetu, nebo formou střídání dvou hráčů u jednoho počítače. Ve výsledku Ufo 2000 přece jen nemá na Laser Squad Nemesis – opomíjenou to multiplayerovou tahovku z dílen původních autorů ufa. A pokud si chcete vyzkoušet absolutní remake Ufa do 3D grafiky a nechcete si špinit ruce nepovedeným Aftermathem z dílen domácího Altaru, zkuste tento nadějně vyhlížející projekt. Ono těch amatérských remaků je celá řada, takže se stačí jen pořádně porozhlédnout po netu. 😉