HistorieÚvodnikOdkazy

Blog


Dragon Quest VIII – za 2 dny se prodalo přes 2 miliony kusů

1 prosince, 2004, Blick Žádné komentáře

RPG série Dragon Quest je spolu s Final Fantasy (obě vydává Square-Enix) v Japonsku nejoblíbenější herní sérií, proto bylo vydání osmého dílu prvně jmenované řady pro PS2 velmi očekáváné. Hra byla vydána 27.11.2004 a Square-Enix během prvních tří dnů rozeslal do obchodů na 3 miliony kopií hry a jenom během prvních dvou dnů se prodalo 2,167,072 kusů. Je pravděpodobné, že prodeje hry dosáhnou pouze v Japonsku neuvěřitelné hranice 5 milionů kusů. Kdo z vás si myslel že na GTA a Halo nikdo nemá?

Square-Enix dále hodlá znovu vydat a uvést na japonský trh 3.2.2005 zlevněné verze svých klasických RPG titulů pro PSone, Dragon Quest VII: Warriors from Eden (3675 jenů) a Valkyrie Profile (2625 jenů).

Sega také chystá pro PS2 jedno RPG, a to remake klasiky: Sega Ages 2500 Series Vol. 17 Phantasy Star Generation II: Return of the Legend. Datum vydání je určeno na 24.2.2005 za 2500 jenů.


Šicí stroj Singer + Game Boy = automatický šicí stroj

1 prosince, 2004, Blick Žádné komentáře

Blíží se vánoce a vy možná nevíte co nadělit pod stromeček své milované mamince. Měl bych pro vás malý tip jak využít svůj zahálející Game Boy. V jednom internetovém obchůdku někdo nabízí šicí stroj značky Singer, ze kterého vede kabel zakončený speciální cartridge kterou je možné připojit ke Game Boyi a má v sobě uloženo mnoho (83) vyšívacích funkcí, možnost vyšívat nápisy různým písmem, ovládání šicího stroje a spoustu dalších zajímavostí, viz. odkaz. Za tuto vymoženost sice zaplatíte $599.99, ale utčitě se vyplatí pokud se u vás šije (pokud ne tak můžete začít).


Staré hry spustitelné ještě jednodušeji

29 listopadu, 2004, G4ndy Žádné komentáře

Před nějakou tou dobou jsem se tu zmiňoval o emulátoru dosu pro windows nesoucím jméno DosBox. Hodně lidem připadal tento program složitý a byli líní si ho správně nakonfigurovat. Nejen jim tak ulehčí život populární grafická nástavba DosBoxu – DFend. Díky němu můžete pouštět staré dosové hry již jedním dvojklikem. 🙂 Někdy je samozřejmě nutné něco konkrétně nastavit ale díky grafickému rozhraní to již není takový problém. Na obrázku vidíte kterak jsem si hezky v okýnku pustil Ishara jedničku, obstaróžní to RPG. 🙂

Dosbox stahujte zde a DFend zde.


Gundam Seed Destiny se začíná rozjíždět

27 listopadu, 2004, G4ndy Žádné komentáře

Pokračování skvělé anime série Gundam Seed, které na mě zpočátku působilo dost vyždímaným dojmem, se kolem šestého dílu začíná konečně rozjíždět. Zemi hrozí akutní nebezpečí že se srazí s vrakem obří vesmírné kolonie Urius 7, kterou na její oběžnou dráhu navedli radikálové z řad koordinátorů. Pozemským války chtivým vladařům tento scénář krásně hraje do karet, neb tak mají záminku k další krvelačné válce. Do toho všeho jsou zamotáni staří známí hrdinové z původního GS, dokonce se nám v 6. epizodě na pár okamžiků ukáže i sám Kira, což je pro fanouška mého kalibru sám o sobě důvod k nadšení. 🙂 Trochu mi v GSD vadí dost stereotypní vesmírné souboje robotů, nicméně tradičně úchvatné dialogy a hádky mezi hlavními charaktery tento nedostatek takřka anulují. Zkráceně řečeno – už se těším na další díly jak malé děcko.


Czechgamer, aneb když o hrách píší hňupi

26 listopadu, 2004, Blick Žádné komentáře

logo CzechgameruVSlogo Criticallu+logo Nintenda
O tom, že pro náš spřátelený web píše hejno dvanáctiletých redaktorů, kterým nic neříká pravopis ani snaha psát kvalitně, to jsem věděl už dávno, ale to co se tam objevilo v novinkách teď, to mě skutečně namíchlo. Autorem inkriminované novinky je dokonce samotný šéfredaktor a hlavní verbíř, Snip3r)-(ell.

Zde je kompletní text:
—–
„Legend of Zelda v novém kabátě…

Dnes byly vypuštěny první tři obrázky z nového pokračování série Legend of Zelda. Konkrétně se jedná o screenshoty z konzolové GameCube verze. Již na první pohled je patrná monstrózní proměna enginu, který teď vypadá (překvapivě:)) o hodně lépe. Nic víc není o hře známo a tak nám PCčkářům zbývá jen doufat, že si Zelda najde cestu i na monitory našich miláčků…“
—–
zdroj: Czechgamer
screenshot: zobrazit

Tak si to, milý pekelný ostřelovači, rozebereme.
1.)Tak hned první věta: „Dnes byly vypuštěny první tři obrázky z nového pokračování série Legend of Zelda.“
Jak je toto možné? První obrázky z Nové Zeldy? Aha, už vím co mi to připomíná – květnové E3 kde Nintendo na konci své tiskové konference šokovalo trailerem na tuto očekávanou pecku. G4ndy o tom už na Criticallu psal letos v květnu. Copak to je za obrázek u té novinky? A pročpak mají na na IGN kupu dalších obrázků z května? Asi shoda náhod, popojedem.

2.)Druhá věta: „Konkrétně se jedná o screenshoty z konzolové GameCube verze.“
Tohle na první pohled sice vůbec nevypadá podezřele, ale ve mě hned hrklo – cože, z konzolové GameCube verze? – a moje obavy se potvrdily v poslední větě (viz. 4.)).

3.)Třetí věta: „Již na první pohled je patrná monstrózní proměna enginu, který teď vypadá (překvapivě:)) o hodně lépe.“
Na první pohled je patrné jedině to, že sniper nemá vůbec tuchy. Předchozí The Legend of Zelda: The Wind Waker která vyšla loni (v Evropě) je postavena na naprosto úžasném enginu a tento nový díl poběží na enginu stejném, i když samozřejmě notně vylepšeném, kdy nejmarkantnější změnou je upuštění od Toon (pixel) shaderu kvůli dosažení „realističtějšího“ a „dospělejšího“ vzhledu hry. Nic monstrózního se nekoná, mám podezření že autor pamatuje naposled Ocarina of Time z Nintenda 64 (jestli vůbec).

4.)Čtvrtý a poslední hřebíček do rakve: „Nic víc není o hře známo a tak nám PCčkářům zbývá jen doufat, že si Zelda najde cestu i na monitory našich miláčků…“
Jestliže všechny předchozí výžblebty by se daly s trochou shovívavosti odpustit, tak touto poslední větou si to u mě autor totálně pohnojil. První část souvětí se nesla v duchu předchozích bodů. Že o hře není nic známo? Teď mě z hlavy napadá třeba to, že při průchodu dungeonem se při setkání s nepřítelem kamera přesune do top-down pohledu (shora) kvůli lepšímu přehledu, dále třeba možnost prohánět se s Linkem na jeho věrném oři Eponě (že to bude opravdu Epona není potvrzeno) po rozlehlých pláních Hyrule a bojovat přímo z jejího sedla s hordami orků.
Ovšem to, že autor doufá že Zelda vyjde na jeho PC, svědčí o jeho naprosté ignoranci. Malá lekce z historie: Nintendo se na poli videoher pohybuje už od počátku 80. let minulého století a je známo tím, že své hry vydává a šije na míru pouze na SVÉ herní platformy (např. NES, SNES, N64, GAMECUBE, GAMEBOY, GBC, GBA, GBASP, NINTENDO DS) a je známo svým bojem proti pirátství a nelegálnímu portování her na jiné platformy, či nedovolenému používání svých maskotů v amatérských hrách. Nintendo také neustále hlásá to, že kdyby mělo dopadnout jako SEGA, tedy odejít z hardwarového businesu, tak to radši skončí úplně než aby se stalo 3rd party. Doporučuji přečíst G4ndyho článek o historii Nintenda.

Tak jsem vypustil trochu páry a chtěl bych jenom dodat, že jsem rád že o Nintendu mimo nás někdo píše, ovšem než takovéto články tak to raději nic.


Nintendo DS ode dneška oficiálně v prodeji

21 listopadu, 2004, G4ndy Žádné komentáře

V USA se počínaje dneškem začala oficiálně prodávat za cenu 150$ (cca 3600 Kč) nejnovější přenosná konzole od Nintenda. Oficiální „Launch“ předcházely zprávy o tom, že si někteří předzásobení prodejci dovolili nabízet nedočkavým zákazníkům DS o pár dnů dříve než měli. 🙂 Není se čemu divit, Američané jsou masírování agresivní reklamní kampaní do které Nintendo investovalo více než do propagace Game Cube. Dříve než si řekneme něco o hrách na DS podívejme se na jeho HW specifikace:

2 hlavní procesory ARM-9 @ 67MHz a ARM-7 (kompatibilní s GBA) @ 33 MHz;
4 MB RAM, 656kB Video RAM, 32kB CPU cache;
3D akcelerace 120 000 polygonů/s, 2D akcelerace – 4 nezávislá pohyblivá pozadí a 128 objektů;
Dvě 3″ TFT obrazovky schopné zobrazovat 260 000 barev v rozlišení 256×192 (rozteč bodů 0,25mm), dolní obrazovka je dotyková;
Wi-Fi komunikace až na 100m protokolem IEEE 802.11 a vlastním Nintenďáckým;
Vestavěné stereo reproduktory a mikrofon + příslušné zdířky na připojení sluchátek a externího mikráku;

…více


FIFA 2005 – 1. dojmy

20 listopadu, 2004, ToM Žádné komentáře

Rok se s rokem sešel a jak se již stává tradicí, EA Sports na nás chrlí další ze svých fotbalových simulátorů série FIFA, tentokrát s letopočtem 2005. A k vydání nové hry patří nepochybně i vydání demoverze, která (podle zkušeností z dílů minulých) předvede 90% z potenciálu chystané samotné hry. V demu máte možnost zahrát si 1 poločas utkání Arsenal vs AC Milán na stadionu Highbury. Samotná hra vypadá opět o něco více jako skutečný fotbal. Míč se chová jako živý, hráči diskutují, fanoušci povzbuzují.. Hlavní avizovanou novinkou je tzv. „first touch“ tedy zpracování míče hráčem, a to se chlapíkům z EA povedlo opravdu dobře. Hlavně při nahrávkách „do běhu“ je to znát, útočník si nahrávku zpracuje ve veliké rychlosti a pak se naskytne možnost vstřelení gólu. Ty zde vypadají opravdu hezky – nepamatuji si že bych dal nebo dostal gól dvakrát ze stejné situace. Jednou se ujme střela z krátké nebo střední vzdálenosti (nevím jestli je to záměr, ale dále než z 20m jsem se do brány prostě netrefil), jindy hlavička (buď přímo na bránu nebo koníčkem o zem) nebo třeba nůžky přes hlavu. Standardní situace jsou vyřešeny stejně jako vloni, naopak velkou obměnou prošlo autové vhazování, při kterém máte konečně možnost se s hráčem uvolnit od svého strážce a jít do úniku. Rozhodčí je na hřišti vidět a nebojí se sáhnout do kapsy pro nějakou tu barevnou kartičku.. FIFA má každoročně licenci na mnoho světových lig, bohužel tam opět nebude naše Gambrinus liga. Mnoho možností je pro hráče dema uzavřeno, ale víme že hra bude nějakým způsobem propojena s novým TCM (Total Club Manager), bude zde možnost vytvořit si svého hráče, zahrát si 15tiletou kariéru a nastavovat všelijaké taktické možnosti. Na to všechno si budeme muset počkat do plné verze, ale samotné demo ukazuje, že se v EA konečně trochu snažili a že to nebude jen o vylepšené grafice. Hratelnost dema je na dobré úrovni, uvidíme jestli se zde rodí konkurence pro PES.