Herní firma Rockstar, která se proslavila hlavně herní sérií Grand Theft Auto (ale také Smuggler´s Run, Manhunt…) se rozhodla vydat verzi svého největšího trumfu také pro handheld Game Boy Advance (SP), a to i přesto, že se jedná o handheld od Nintenda, pro jehož konzoli GameCube Rockstar odmítá GTA vydat s tím, že je zaměřena na děti.
Ale zpět ke Grand Theft Auto Advance, jak by se měl nový titul jmenovat. Na hru se budete dívat z ptačí perspektivy, podobně jako v prvních dvou dílech, hra se bude odehrávat v Liberty City a jeho rozloha bude 3x větší než v GTA3. Hra by měla vyjít v Evropě koncem roku 2004, takže snad letos na vánoce.
Zapracoval jsem na sekci historie, nyní si odtamtud můžete stahovat jak starší, tak i aktuální číslo Criticallu.
Logitech představil první laserovou myš, která spatřila světlo světa. Myš s názvem Logitech MX 1000 Laser Cordless Mouse je oproti obyčejné optické myši 20x citlivější ve snímaní povrchu, takže by bez problému měla fungovat i na površích, na kterých optická myš nereaguje. Myš je napájena lithium-ion baterií, a nabijí se ve vlastním stojanu (Rapid-charging base stacion). Na myši je dokonce indikátor nabití baterie, takže budete mít vždy přehled o jejím aktuálním stavu. Pomocí kolečka se můžete pohybovat jak nahoru/dolu,tak doleva/doprava, a dokonce můžete stiskem kolečka zoomovat. Na straně u palce je tlačítko, kterým můžete přepínat mezi stránkami v browseru, na straně druhé máte místo pro malíček. Myš má opravdu povedený design. Akorát by mě zajímalo, kolik váží, to jsem se však nedočetl.
Tato novinka, na které spolu s Logitech pracovala firma Agilent Technology stojí 79.95 dolarů, což je něco přes 2500kč.
Pouze několik týdnů po tom, co tým fanoušků původního SNES RPG vydal úžasný trailer svého remaku této hry, se do hry rozhodl vložit Square-Enix, tvůrce původní hry, a zarazil výrobu remaku.
Chrono Trigger se hned po svém vydání v roce 1995 stal jednou z nejoblíbenějších a nejlépe hodnocených her všech dob a i dnes má širokou základnu fanoušků. Někteří z nich se před časem rozhodli, že když jim Square nechce dát plnohodnotný remake, tak si ho udělají sami. Ovšem když se teď podíváte na jejich web, uvidíte jenom smutnou zprávu, že projekt byl kvůli zásahu Square-Enix zrušen. Trailer (24MB), Trailer (lowq,18MB).
Toto dlouho očekávané zásadní RPG od Petera Molyneuxe, které připravovalo sesterské studio Lionheadu – Big Blue Box exkluzivně pro Xbox, bylo nedávno po dlouhých letech vývoje dokončeno a tak se není čemu divit, že na sebe první recenze nedali dlouho čekat. Jak na Gamespotu tak na IGN hru poměrně podrobně rozebrali a superlativy při tom většinou nešetřil. Kromě velmi dobrého grafického zpracování a kvalitního příběh tu máme proklamovanou možnost vydat se vlastním směrem a vytvořit tak v závislosti na vykonaných činech unikátní charakter. Je jen na vás zdali budete dobří nebo zlí – podobně jako v Black & White se na vašem alter egu přímo graficky projeví (různá tetování a jizvy) jací jste, ale nejen to – npc lidičky ve vesničkách kolem vás se podle toho k vám taky budou náležitě chovat.
V Japonsku by se měl už každou chvílí objevit tento dlouho očekávaný animovaný hit od chorobného workoholika, ex-designéra video sekvencí pro počítačové hry, Makoto Shinkaie, který proslul vynikajícím byť krátkým 25 minutovým anime-OAV Hoshi no Koe, které udělal celé úplně sám. Podobně je na tom i tento 50 minutový OAV kousek, jehož název se dá přeložit jako „Místo které jsme si slíbili navštívit v dětství“. Makoto Shinkai se zde postaral o scénář, režii a grafiku. S designem charakterů a animací mu tentokrát pomohl kamarád Ushio Tazawa, takže už se nesetkáme se scénami kde je kamera úmyslně umístěná tak, aby nebylo vidět kterak se na počítači kresleným charakterům otvírají – respektive neotvírají – ústa při mluvení. 🙂
Příběhová linka sleduje osudy tří středoškoláků, kteří si slíbí, že se jednou v podomácku vyráběném letadle podívají co vězí ve věži. Divme se nebo ne, alternativní blízká minulost naší planety, se kterou se zde setkáme, počítá s tím, že je Japonsko rozděleno a okupováno zčásti Američany a jakousi Unii. Na ostrově Hokkaido náležícím k Unii kdosi vybudoval obrovskou věž sahající až do nebes a právě o tu tady půjde, stejně tak jako o probuzení dívky Sayuri (jedna z trojice) z podivného kómatu, do kterého v 15ti letech znenadání upadla.
Jakou má spojitost kóma, věž a konec světa? To snad divák pochopí po shlédnutí tohoto nezávislého dílka, které vypadá po technické stránce naprosto neotřele a dokonale – což potvrdilo jeho ukořistění ceny pro technické zpracování na Tokijském mezinárodním anime festivalu. 🙂 Někdo dokonce vidí v Makoto Shinkaii nového Myiazakiho, obroditele žánru anime. Doufám tedy že mě jeho dílko nezklame…
Přichystal sem pro vás dvě verze vytípaných screenshotů ze tří zatím vydaných trailerů, tak pokud vás to zajímá klikněte na odkaz. 🙂 galerie obrázků z trailerů – nížší kvalita (803KB)
galerie obrázků z trailerů – vyšší kvalita (1,7MB)
Firmy ATI a NVIDIA na ECTS potvrdily, že po právě aktuálních DX9 už nebude žádné další Direct3D. Microsoft se rozhodl veškeré části týkající se 3D API grafiky přeřadit z DirectX do Windows Graphics Foundation a Avalonu. Jméno DirectX zůstane zachováno pro všechny zbývající části. Na dalších grafických kartách by proto bylo zbytečné hledat kompatibilitu s DirectX 10, místo toho tam bude WGF 1.0.