Tak jsem po dlouhé době dostal chuť na nějakou bezduchou odpočinkovou hru a soudě podle toho co psala kritika o Painkillerovi nezdálo se lepší volby. Kupodivu tato bezduchá střílečka nepostrádá intro, věru zajímavé. Nicméně Painkillerovi bych milerád tento jeho „plus“ včetně všech ostatních filmečků prominul, protože jsou po technické i obsahové stránce odpudivé. Gumoví panáci pohybující se dřevěnými pohyby, kteří v intru vystupují mi připomněli úvodní humus k Medal of Honor. Nejhorší na tom všem je že se autoři pokouší filmečky hru jaksi zvážňovat což se míjí účinkem o několik tisíc mil. Děj stačilo shrnout do jednoho slova – „střílení“ a nezatěžovat hráče trapným příběhem. Autoři mě tímto tedy hned na začátku velmi zklamali protože slibovali opravdu „nehorázně bezduchou střílečku“ a tento svůj slib nejspíše proto, aby se přiblížili současnému standardu, nedodrželi.
Představte si, že jste se narodili ze zkumavky. Že vás někdo odmalička vychovával k zabíjení. Vypadali jste jako vašich několik desítek bratrů, jediné poznávací znamení byl čárový kód na temeni plešaté hlavy. Neměli jste jméno, pouze ID číslo. Vaše budoucnost byla jasná – měli jste pracovat pro nejmenovanou agenturu v oboru nájemné vraždy. A tak jste zabíjeli. Nenápadně jste si vyhlédli cíl, zjistili jeho slabiny. Obešli stráže, našli temný kout a pak nechali pracovat svoji škrtící strunu. Ale jednoho dne vás začalo hryzat svědomí. Už jste nechtěli zabíjet. Uvědomili jste si, že jste osobnost, která si chce vést svůj vlastní život, a tak jste se uchýlili na Sicílii do kostela pracovat jako zahradník a zpovídat se ze svých hříchů…
Nikdy jsem nenašel zálibu v ne moc často ztvárněném žánru vesmírných simulátorů. První (a do příchodu Freelancera také poslední) hra, která částečně proměnila můj pohled na věc, byla již dávno v počítačovém pravěku stařičká hra Elite, kterou jsem sice nikdy nehrál, ale spousty textu, které jsem o ní četl mi v hlavě utvořily velice hezkou představu o nikdy nekončící hře, ve které je možno být čímkoli.
Proto po vstřebání prvních několika raných informací o Freelancerovi, jsem se začal třást na hodně nadějnou herní pecku. Microsoft totiž od začátku bombardoval (hodně střídmě) sdělovací prostředky zprávami, které vyznívaly ve smyslu nástupce legendární Elite (a jeho pokračování Frontier). Není divu, že i já jsem podlehl všeobecnému nadšení a veselení, které vyústily k odhození jakýchkoli předsudků, se kterými každý správný recenzent vkládá médium do mechaniky.
Poté co v Nintendu zakoupili 2,5% akcií hračkářského giganta Bandai (mimo jiné výrobce Tamagotchi), začali se internetem šířit zvěsti o tom že by se mohly obě společnosti sloučit. Tyto zprávy ale označil prezident velkého N – Satoru Iwata za klamavé, nicméně nevyloučil budoucí společné projekty. Být Nintendem tak si dám na Bandai větší pozor, protože něco podobného udělala v roce 1997 Sega, která sice zpočátku také tvrdila, že chce pouze spolupracovat, ale později vyšlo najevo že se plánuje s Bandai sloučit. Bohužel v Bandai od tohoto kroku na poslední chvíli ucukly a znemožnili tak největší sloučení svého druhu na světě (Sega chtěla koupit většinový podíl za 1,1 biliónů dolarů). Na obou stranách se tento krok promítl v obrovských ztrátách, v Bandai kvůli tomu odstoupil tehdejší prezident Yamashina, syn zakladatele společnosti – což byla v tradičním Japonsku obrovská ostuda.
Tak se to nějak zvrtlo – redakci zaplavila koťátka, která mi nedovolila dokončit novou grafiku. Tady si můžete přečíst co na to říká Blick. :))
21:20:20 G4ndy: podivej se na novy design 😉
21:22:46 Blick: hm
21:22:46 Blick: kocka
21:22:53 G4ndy: jj skvely ne? 🙂
21:23:11 Blick: jo, bomba
21:23:18 G4ndy: coool 🙂
21:24:45 Blick: mas vkus
21:25:02 G4ndy: je to jak z jinyho sveta 🙂
21:25:26 G4ndy: a to mam v zaloze vic zvirat neboj 🙂
21:25:35 G4ndy: a dam tam i tvyho kocourka :))
21:25:51 Blick: hm, nevim z jakyho sveta ses ty, ale to bude asi tim, ze bydlis v praze
Ano je to tak, jedna z lepších her pro PS2 označovaná kritiky za „Resident Evil se samuraji,“ 🙂 se dočkala převodu na PC. Bohužel tento velmi nekvalitní port vyšel pouze v Japonsku a přilehlých zemích, ve zbytku světa se o něm prakticky neví. Takže je jen hodně málo cest jak by se do naší republiky mohl dostat legálně. Zpočátku jsem pochopitelně považoval existenci této hry pouze jako nějaký výstřelek pirátů, kteří rádi nabízejí zajíce v pytli. Jal jsem se tedy tuto záležitost na vlastní kůži prošetřit a po bližším pátrání jsem se dohledal šokujícího faktu: Onimusha na PC skutečně existuje! :))
Na obzoru se nám rýsuje nové zajímavé mecha anime jehož osud plánuji sledovat. Moc informací se mi o něm zatím nepodařilo zjistit. Přivedlo mě k němu jméno Hisashi Hiraie, člověka zodpovědného za design postav v mé aktuálně nejoblíbenější anime sérii – Gundam Seed. Jeho originální styl kresby rozhodně stojí za pozornost. Samozřejmě kresba není všechno, scénář má na svědomí Nobuyoshi Habara, který se podílel na úspěšné sérii D.N.Angel. O produkci se stará studio Xebec a vysílat začne TV Tokyo 4. července.