HistorieÚvodnikOdkazy

Blog


PSO3 konečně online

5 března, 2004, G4ndy Žádné komentáře

IGN přineslo nedávno rozhovor se Sonic Teamem. Konkrétně se jednalo o menší zpověď Yojira Ogawy, ředitele Sonic Teamu, který nám povyprávěl o čerstvém třetím díle Phantasy Star Online. PSO3 přirovnával více než k předchozím online dílům, ke klasickým původním single player RPG předlohám. Velmi působivě zněl také jeho názor na to zdali se vyplatí PSO3 prodávat v Americe – prodej této onlinovky v USA bere jako povinnost vůči fanouškům předchozích dílů, kteří si kvůli nim koupili modem ke Game Cube. Yojira se bohužel nemohl zmínit o dalších projektech chystaných Sonic Teamem, neb je vázán mlčenlivostí. Můžeme tak pouze spekulovat o tom zdali chystá remake kultovního Nights, nebo pilotní titul s Mariem pro konzole Nintenda další generace.

Netrvalo dlouho a na PSO3 vyšli první nejaponské recenze. Jak se v nich můžete dočíst není tato exkluzivní onlinovka pro Game Cube vůbec špatná. Zásadní změnou oproti předchozím dílům je nasazení tahového karetního bojového systému podobného Magic The Gatheringu, který narozdíl od dřívějšího svižně akčního kdekoho šokoval. Naštěstí se tento odvážný krok ukázal být přece jen krokem správným, a nikdo nemůže tvrdit že je PSO3 jen kopií svých předchůdců. Pravidla, byť mají svou hloubku, jsou pro začátečníka lehce pochopitelná.

Tím podstatným co mě ale jako hard-core fandu série zajímalo byla proklamovaná možnost hraní offline, která měla nabídnout plnohodnotnou single-player zápletku… Jak autoři slíbili tak také učinili, hra jednoho hráče svou propracovaností kdekoho uvedla v pochyby, jestli náhodou není onen přívlastek online tohoto titulu jen vedlejší kolejí. Famóznost skvělému, citově bohatému sci-fi/fantasy příběhu, dodávají velmi hezké statické manga obrazovky, které nahrazují fmv animačky. PSO3 tak rozhodně nezklamala, a představuje důstojné završení série honosící se prvenstvím na poli konzolových MMORPG.


Criticall #8 – Vietcong

3 března, 2004, G4ndy Žádné komentáře

Doba vážně pokročila, USA si již tak okatě na válku nehrají a Pterodoni nám již déle netají svůj malý Oslí ostrov. Časy klasických adventur jsou již nenávratně pryč, 🙁 proto jsem se ani příliš nedivil, když jsem zjistil že termín Point & Klick je ve Vietcongu pojat poněkud násilněji. Většinu času v této hře totiž budete trávit prolézáním vietnamské džungle a likvidací oddílů vietcongu v první osobě, což ale jak doufám již dávno víte. 🙂

…více


Criticall #8 – Shigeru Miyamoto – profil

2 března, 2004, Blick Žádné komentáře

Každý, kdo se jenom trochu zajímá o videohry, už určitě někdy slyšel o instalatérovi jménem Mario. Ale už méně lidí ví, kdo je otcem Maria a spousty dalších světoznámých postaviček. Je jím geniální designér Nintenda, Shigeru Miyamoto.

…více


YWAM update

1 března, 2004, G4ndy Žádné komentáře

Stránky mé přítelkyně Janiky zaznamenaly další update v sekci kde se skrývá její kvalitní překlad nejlepší online mangy – Your Wings Are Mine (Tvoje křídla patří mě). Po kompletním překladu prvních dvou částí, které se zde objevovaly v průběhu minulých týdnů, dnes následovalo 13 stránek z části třetí. I ve své zaujatosti 🙂 dokážu naštěstí rozeznat kvalitní práci takže koukejte zabrousit na janika.wz.cz! 🙂


Criticall #8 – Pharaoh

28 února, 2004, Jaxx Žádné komentáře

Období starověkého Egypta je velice vděčným námětem pro spoustu her i filmů. Namátkou jmenujme sérii StarGate nebo z her dnes recenzovaný Pharaoh. Aby taky ne, když se egyptské náboženství vyznačuje velkým množstvím rozdílných bohů, kteří bývají velice často připodobňováni k lidem, nejen svoji povahou. Každý bůh je kapitolou samou o sobě. Pokud bych měl jmenovat nějaký další významný znak Egypta jako takového, jsou to bezesporu pyramidy a celá egyptská architektura vůbec. Pokud jste někdy měli něco dočinění s překrásnými egyptskými svatyněmi, starobylými chrámy či hrobkami faraónů, musela na vás dýchnout atmosféra stará několik tisíc let, atmosférou ovšem nepozbývající.

…více


Criticall #8 – Rozhovor s Radkem Friedrichem!

27 února, 2004, Jaxx Žádné komentáře

Radek Friedrich v současné době působí jako zástupce šéfredaktora v jednom z nejčtenějších časopisů na našem trhu. Narodil se 10.10. blíže nespecifikovaného roku v jedné pražské porodnici. Již jeho dětství bylo ovlivněno hrami a počítači. Osudovým se stalo jeho zaměstnání ve firmě Vogel, ze kterého, díky jeho kladnému vztahu ke hrám,  to byl jen krok ke psaní pro LEVEL. Zpočátku byl pouze řadovým autorem, ale čas plynul a Radek se vypracoval do pozice druhého muže LEVELU. Jeho další kariéra je zatím ve hvězdách…

…více


Criticall #8 – Tekken 2

25 února, 2004, Jaxx Žádné komentáře

Pokud před hráčem videoher pronesete slovo Tekken 2, patrně po několika málo vteřinách uvidíte vše prozrazující mokrou stopu vycházející z jeho rozkroku. A nebude to mít nic společného s maximální funkcí jeho potních žláz.

Ano, jedna z nejlepších her, které kdy poctily tyto planetu se na trhu (japonském) objevila v roce 1996 a okamžitě rozpoutala šílenství, samozřejmě náležitě vyhypované předchozím skvělým dílem. Oproti svému předchůdci přinášela mnohem lepší grafiku, skvělé ozvučení a minimálně stejnou kopu zábavy v multiplayeru.

…více