HistorieÚvodnikOdkazy

Blog


Max Payne na GBA

10 listopadu, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Poté co si odbylo svou premiéru jak na PC tak i na konzolích pokračování Maxe Payna a sklidilo zde dle očekávání vcelku slušný úspěch, rozhodli se nám v Rockstaru převést tuto bulett timovskou akci i na tekuté displeje přenosných handheldů Game Boye Advanced. Bohužel se z důvodů slabých hardwarových proporcí této konzole v GBA verzi nesetkáme s 3D grafikou ale jen s grafikou izometrickou, což by ale nemělo tento titul vůči svým prostorovějším kolegům nikterak srážet. Poznávací znamení série – Bulett time, neboli možnost hru kdykoli zpomalit a užít si tak maxových kaskadérských kousků, chybět nebude, stejně tak jako klasický komixový doprovod. Uvidíme tedy jestli se maxovi přenosnému podaří zopakovat úspěch svých větších bratrů.


NFS Underground Online

9 listopadu, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Electronic Arts plánují se svým nejnovějším a podle slov nezávislých pozorovatelů zatím nejzajímavějším dílem slavné série Need for Speed šokovat online obec jak PC tak i PS2 hráčů. Podobně jako Final Fantasy XI totiž NFS nabídne možnost společné online hry zároveň majitelům konzole i PC. Výsledky se poté budou zapisovat do nejrůznějších online lig což uspokojí všechny soutěžechtivé jedince 🙂


Green Day

9 listopadu, 2003, Jaxx Žádné komentáře

Pro všechny fanoušky punkrockové muziky mám dobrou zprávu. Ze stránek kapely Green Day je možnost stáhnout si videoklipy k jejich songům. K jejich přehrání je potřeba Quick Time 6.0 a vyšší a ve dvou případech přehravač RealAudio. Samozřejmě je na stránkách odkaz na instalátory, pokud ani jeden z těchto přehrávačů nevlastníte.


Vyšly nové Catalysty 3.9

6 listopadu, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Majitele grafických karet Ati zajisté potěší že vyšly nové drivery, které opravují množství chyb a nedostatků kritikou odsouzené verze 3.8. Jako nejpodstatnější vylepšení pro mě byla optimalizace pro Homeworld 2, který z důvodů používání starého enginu a netradičních přístupů k paměti akcelerátorů odmítal s předchozí verzí spolupracovat (silně se trhal 🙂 ) Nyní už je tento problém vyřešen a proto všem majitelům atin mohu download nových ovladčů jen doporučit. Stahujte zde.


Sony odhaluje PSP

5 listopadu, 2003, Blick Žádné komentáře

Na dnešním strategickém meetingu v New Yorku Sony odhalilo první obrázky svého přenosného herního zařízení PSP (PlayStation Portable), kterým chce konkurovat momentálně naprosto dominantnímu Nintendu a jeho Game Boy Advance (SP). Odhalené obrázky jsou zatím jenom koncepty, takže se může ještě lecos změnit, ale určitou představu si už udělat můžeme. Je na nich vidět oválný černý tvar s absolutně hladkým povrchem a LCD obrazovku formátu 16:9 s úhlopříčkou 4.5palce (11.25cm). Tlačítka jsou na úrovni povrchu, což vzbuzuje pochybnosti o předem ohlášeném analogovém ovladači, ale možná to budou řešit nějakým nasazovacím minijoystickem, kdo ví. Taky uvidíme jak se zařízení tohoto tvaru bude držet, ale snad nepobabrají takovou základní věc (i když, soudě podle gamepadu pro PlayStation, Sony ergonomie nic moc neříká). Celosvětové datum vydání je 1. říjen 2004. Hry na PSP budou vydávány na duhových kotoučích o kapacitě 1.8GB a průměru 60mm, které se budou zasunovat do zadní části handheldu.

Hardwarové specifikace PSP:
V srdci PSP by měly tepat 2 32bit procesory MIPS R4000, které poběží na frekvenci 1-333MHz. Jeden z nich je přezdívaný „Media Engine“ a bude využíván na zpracování zvuku, filmů a I/O management. PSP bude mít ještě tzv. VFPU, které by mělo u složitějších her pomáhat s 3D výpočty.
Systém by měl dále využívat 8MB operační paměti a další 2MB pro Media Engine.
Grafický systém bude využívat GPU 2MB VRAM o propustnosti až 5.3GB/s. Maximální teoretický výkon jednotky by podle Sony měl být až 33 milionů polygonů za sekundu.
Jako datová média bude PSP používat UMD (Universal Media Disc), což bude, jak už jsem psal, 60mm optický disk o kapacitě 1.8GB. PSP by ho mělo umět číst rychlostí až 11 megabitů za sekundu a disky by měly být chráněny proti kopírování pomocí technologií DiscID a AES.


Mucky Foot jde pod kytičky

3 listopadu, 2003, Blick Žádné komentáře

Jak už titulek napověděl, končí další britský vývojář her, tentokrát studio Mucky Foot („Špinavá Noha“). Studio Mucky Foot vzniklo v roce 1998 a jeho zakládající členové byli lidé, kteří tehdy odešli z Bullfrogu. Jejich první hra byl vynikající Urban Chaos, následovaný neméně kvalitní „theme strategií“ Startopia. Poté přišel nepovedený konzolový titul Blade II a ve vývoji je další konzolová hra s filmovou licencí, Bulletproof Monk (Neprůstřelný Mnich). Její osud je zatím nejasný, ale prý zrušena rozhodně nebyla, a o tom, jak to s ní bude pokračovat, brzy její vydavatel Empire vydá prohlášení. Rozpadem Mucky Foot přichází o práci 40-50 lidí ze dvou kanceláří firmy.


Vampire: The Masquerade – Bloodlines

2 listopadu, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Nedávno byly spuštěny oficiální stránky tohoto patřičně vyhypovaného akčního RPG titulu. O jehož vývoj se sice již nestarají autoři původních Vampire: The Masquerade, nicméně aktualní vývojaři z Troika Games u mě mají také svůj díl respektu. Všichni ale moc dobře víme že to s technickým zázemím jejich jinak obstojného předchozího titulu Arcanum nebyla žádná sláva (starý engine Falloutu). Proto mě trochu uklidnil fakt že budou noví Vampires, mimochodem založení jak jinak než na stejnojmenné hře na hrdiny, poháněni source enginem Half-lifu 2. No na co čekáte? Prohlédněte si docela slušně designovaný web vytvořený Ignite Minds.