HistorieÚvodnikOdkazy

Blog


Warp Pipe Project – hrajte na GameCube online … a zdarma!

27 října, 2003, Blick Žádné komentáře

Nintendo svůj GameCube sice hardwarově připravilo prakticky na všechno, o čemž svědčí například zabudovaný síťový a broadband (internetový) adaptér, ovšem s oficiální podporou online hraní v této generaci konzolí ještě nepočítá. Některé hry ovšem podporují propojení několika GameCube síťovým kabelem a hru po lokální síti (LAN), což koumákům začalo vrtat v hlavách, protože když to jede po LANu, určitě nemůže být velký problém napsat aplikaci, která umožní hrát tyto hry přes internet. A tak vznikl Warp Pipe Project.

Jak píší sami jeho autoři – po měsících tvrdé práce byla dokončena funkční windows alfa verze 0.1.2, která byla vypuštěna hlavně z testovacích důvodů, aby se vytvořila širší komunita a vývoj mohl pokračovat rychleji. Protože aplikace zatím není pořádně optimalizovaná, tak potřebujete opravdu rychlé internetové připojení – doporučeno je alespoň 256 kilobitů za sekundu na uploadu. Zatím bylo dosaženo poloviční framerate oproti normálu při testování dvěma lidmi s relativně kvalitním připojení a navíc nepříliš od sebe vzdálenými. Hry, které podporují hru po LANu, jsou například Mario Kart: Double Dash, nebo Kirby’s Air Ride. V praxi by to mělo vypadat asi tak, že svůj GameCube připojíte síťovým kabelem do routeru, který musí být připojený k PC, na kterém běží aplikace Warp Pipe Project. V ní by mělo stačit zadat IP adresu vašeho protějšku, který udělá to samé (ovšem adresu nezadává, pouze čeká na spojení), a mělo by to běžet.

Warp Pipe Project vypadá zatím moc nadějně, a jestli se ho časem podaří optimalizovat tak, aby běhal i na průměrném ADSL připojení (i když při kvalitě ADSL u nás to asi půjde jenom těžko), tak to bude naprostá bomba. Jen více her, které podporují LAN hru, a více prodaných GameCubů u nás!


Zbytek článků z Criticallu #6

25 října, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Včera jsem přidal další čtyři články se kterými se setkáte v offline verzi Criticallu na 106. CD časopisu Level. Nepřehlédněte tedy recenzi na fenomenální matrixovskou akci Max Payne, která se nyní dočkala pokračování. Dvě recenze her pro Dreamcast a sice review na simulátor japonského autobusu Tokyo Bus Guide a jednu z nejoriginálnějších her současnosti Rez. Za zmínku také stojí článek o kapele Green Day.


Druhý datadisk pro Civilizaci III brzy v obchodech

25 října, 2003, G4ndy Žádné komentáře

4. listopadu se podle oficiálních zpráv začne prodávat další datadisk k Civilizaci 3. Tento přídavek nesoucí název Conquest stávající hru obohatí o devět nových scénářů a tři tutoriály. Scénáře jsou komorněji laděné – mapují menší oblasti detailněji než je v Civilizaci zvykem. Přibylo sedm nových národů, 5 divů světa (dějepisci by měli radost:) ) a velké množství dalších vychytávek jako obléhací stroje a podobně. Doufejme tedy že se Conquest vydařil a kvalita v něm prezentovaných kampaní bude několikanásobně vyšší než úroveň běžného fandovského počinu 🙂


Nové a přejmenované ovladače od NVIDIA

23 října, 2003, Blick Žádné komentáře

NVIDIA vydala tiskovou zprávu, ve které oznamuje vydání nových ovladačů pro své grafické karty. Ovladače už se nejmenují Detonators, nýbž ForceWare release 50, a měly by poskytovat zlepšený výkon a kvalitu obrazu v aplikacích podporujících DirectX 9.0. Nové ovladače obsahují novou kompilační technologii, která si překládá programy podporující shadery a optimalizuje je pro grafárny NVIDIA, čímž zvyšuje výkon u moderních her, jako například Half Life 2, nebo XIII. Například u hry HaloPC se prý výkon zvýšil až o 58% a podle reakcí uživatelů se zatím zdá, že to (alespoň v případě Halo) nebude daleko od pravdy.
K dispozici je zatím pouze verze driverů pro WinXP/Win2k a stáhnout je můžete na stránkách NVIDIA v sekci ovladačů.


G4ndyho kočka oficiálně odhalena na výstavě E4

23 října, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Po množstvích urgentních žádostí a bezpočtu výhružných telefonátů jsem se rozhodl odtajnit svojí kočku. No řekněte není úžasná, tolik poligonů a realistický bump mapping by nezvládl žádný engine! 🙂 (taky bych chtěl poděkovat svojí věrné spolužačce za to že mě tímto krásným tvorem obdarovala)


Doom 3 pevně na 60fps

23 října, 2003, G4ndy Žádné komentáře

V ID softu se rozhodli po předchozích zkušenostech s Quakem 3 zamknout množství snímků za sekundu (fps) kterou engine vyrenderuje. Nejen v Quake 3 se totiž dají některé extra fígle provést jen s určitým fps, čemuž se chtěli nyní autoři vyvarovat. Všichni hráči velice očekávaného Dooma 3 si tak budou alespoň teoreticky rovni. I když vám hra poběží na nějakých 100 fps (což na současných sestavách asi hrozit nebude:) ) engine vyrenderuje pouze 60 snímků a místo oněch přebývajících 40 pošle identické.


Airborne Assault: Highway to the Reich

21 října, 2003, G4ndy Žádné komentáře

17. listopadu se má začít prodávat nová hard-core tahová strategie od tvůrců posledních Steel Pantherů.

V Matrix Games kladli největší důraz na věrné zpracování všech tří bitev (Arnhem, Eindhoven a Neerpelt) v rámci operace Market Garden. Slibována je výjimečná umělá inteligence, intuitivní ovládání a perfektní grafika (což nebude až zas tak horké :)).

Doufejme tedy že se jim podaří uspokojit srdce všech skutečných stratégů.