Nintendo svůj GameCube sice hardwarově připravilo prakticky na všechno, o čemž svědčí například zabudovaný síťový a broadband (internetový) adaptér, ovšem s oficiální podporou online hraní v této generaci konzolí ještě nepočítá. Některé hry ovšem podporují propojení několika GameCube síťovým kabelem a hru po lokální síti (LAN), což koumákům začalo vrtat v hlavách, protože když to jede po LANu, určitě nemůže být velký problém napsat aplikaci, která umožní hrát tyto hry přes internet. A tak vznikl Warp Pipe Project.
Jak píší sami jeho autoři – po měsících tvrdé práce byla dokončena funkční windows alfa verze 0.1.2, která byla vypuštěna hlavně z testovacích důvodů, aby se vytvořila širší komunita a vývoj mohl pokračovat rychleji. Protože aplikace zatím není pořádně optimalizovaná, tak potřebujete opravdu rychlé internetové připojení – doporučeno je alespoň 256 kilobitů za sekundu na uploadu. Zatím bylo dosaženo poloviční framerate oproti normálu při testování dvěma lidmi s relativně kvalitním připojení a navíc nepříliš od sebe vzdálenými. Hry, které podporují hru po LANu, jsou například Mario Kart: Double Dash, nebo Kirby’s Air Ride. V praxi by to mělo vypadat asi tak, že svůj GameCube připojíte síťovým kabelem do routeru, který musí být připojený k PC, na kterém běží aplikace Warp Pipe Project. V ní by mělo stačit zadat IP adresu vašeho protějšku, který udělá to samé (ovšem adresu nezadává, pouze čeká na spojení), a mělo by to běžet.
Warp Pipe Project vypadá zatím moc nadějně, a jestli se ho časem podaří optimalizovat tak, aby běhal i na průměrném ADSL připojení (i když při kvalitě ADSL u nás to asi půjde jenom těžko), tak to bude naprostá bomba. Jen více her, které podporují LAN hru, a více prodaných GameCubů u nás!
Včera jsem přidal další čtyři články se kterými se setkáte v offline verzi Criticallu na 106. CD časopisu Level. Nepřehlédněte tedy recenzi na fenomenální matrixovskou akci Max Payne, která se nyní dočkala pokračování. Dvě recenze her pro Dreamcast a sice review na simulátor japonského autobusu Tokyo Bus Guide a jednu z nejoriginálnějších her současnosti Rez. Za zmínku také stojí článek o kapele Green Day.
4. listopadu se podle oficiálních zpráv začne prodávat další datadisk k Civilizaci 3. Tento přídavek nesoucí název Conquest stávající hru obohatí o devět nových scénářů a tři tutoriály. Scénáře jsou komorněji laděné – mapují menší oblasti detailněji než je v Civilizaci zvykem. Přibylo sedm nových národů, 5 divů světa (dějepisci by měli radost:) ) a velké množství dalších vychytávek jako obléhací stroje a podobně. Doufejme tedy že se Conquest vydařil a kvalita v něm prezentovaných kampaní bude několikanásobně vyšší než úroveň běžného fandovského počinu 🙂
NVIDIA vydala tiskovou zprávu, ve které oznamuje vydání nových ovladačů pro své grafické karty. Ovladače už se nejmenují Detonators, nýbž ForceWare release 50, a měly by poskytovat zlepšený výkon a kvalitu obrazu v aplikacích podporujících DirectX 9.0. Nové ovladače obsahují novou kompilační technologii, která si překládá programy podporující shadery a optimalizuje je pro grafárny NVIDIA, čímž zvyšuje výkon u moderních her, jako například Half Life 2, nebo XIII. Například u hry HaloPC se prý výkon zvýšil až o 58% a podle reakcí uživatelů se zatím zdá, že to (alespoň v případě Halo) nebude daleko od pravdy.
K dispozici je zatím pouze verze driverů pro WinXP/Win2k a stáhnout je můžete na stránkách NVIDIA v sekci ovladačů.
Po množstvích urgentních žádostí a bezpočtu výhružných telefonátů jsem se rozhodl odtajnit svojí kočku. No řekněte není úžasná, tolik poligonů a realistický bump mapping by nezvládl žádný engine! 🙂 (taky bych chtěl poděkovat svojí věrné spolužačce za to že mě tímto krásným tvorem obdarovala)
V ID softu se rozhodli po předchozích zkušenostech s Quakem 3 zamknout množství snímků za sekundu (fps) kterou engine vyrenderuje. Nejen v Quake 3 se totiž dají některé extra fígle provést jen s určitým fps, čemuž se chtěli nyní autoři vyvarovat. Všichni hráči velice očekávaného Dooma 3 si tak budou alespoň teoreticky rovni. I když vám hra poběží na nějakých 100 fps (což na současných sestavách asi hrozit nebude:) ) engine vyrenderuje pouze 60 snímků a místo oněch přebývajících 40 pošle identické.
17. listopadu se má začít prodávat nová hard-core tahová strategie od tvůrců posledních Steel Pantherů.
V Matrix Games kladli největší důraz na věrné zpracování všech tří bitev (Arnhem, Eindhoven a Neerpelt) v rámci operace Market Garden. Slibována je výjimečná umělá inteligence, intuitivní ovládání a perfektní grafika (což nebude až zas tak horké :)).
Doufejme tedy že se jim podaří uspokojit srdce všech skutečných stratégů.