HistorieÚvodnikOdkazy

Age of Wonders 2: Shadow Magic

20 září, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Tým Triumph slavil první
triumf už s původními AoW, vynikající fantasy tahovkou, která světu
ukázala že není všechno HOMAM co se třpytí. Ba co víc AoW je na tom stále
i s odstupem času lépe než celá série Herosesů. Jak potom obyčejný
hráč přijde ke druhému dílu, a ještě lépe, k datadisku pro
druhý díl?AoW 2 přinesli
oproti dílu prvnímu pochopitelně vylepšenou grafiku, které se podařilo
zachovat onen ani ne sladký ani ne temný fantasy nádech, který byl pro jedničku
typický. Další vylepšení se nesla spíše v komornějším duchu, takže
mému pohledu nemohla uniknout místy až skandální podobnost dvojky se svým předchůdcem.
Stejné jednotky, stejné rasy, vše mě utvrzovalo a stále utvrzuje v dojmu
že se spíš než o plnohodnotný díl jednalo o poctivý remake. Otázkou je nakolik
se tento fakt dá u tohoto typu hry odpustit, neboť metodu postupu drobnými
krůčky v před volili zatím všichni zainteresování v branži
fantasy tahovek.

Datadisk je na tom
podobně, nepřináší žádné změny, pouze se pokouší dál prohloubit
a vycucat herní potenciál který v AoW dřímá již od prvního dílu. Setkáte
se tak s naprosto stejnými pocity, nakazíte se tím samým virem ?Ještě
jedno kolo a jdu spát? budete hrát prostě tu samou hru. Jediné co se změnilo
je příběh, který je jak jinak než tradičně o několik
řádů kvalitnější než braky z HOMAMu. Přibyly nové jednotky
a rasy s čímž je spojena také větší nabídka vylepšení ve městech,
na svém tažení uvítáte také kopu více či méně originálních kouzel
a artefaktů…

Kampaň je plná
značně rozsáhlých map, jejichž pokoření se pro mě stalo,
vzhledem k tomu že jsem perfekcionista, značným časožroutem.
Pokud budete chtít mít svá města plná vylepšení, která umožňují produkovat
lepší jednotky, počítejte s tím, že se vám hraní pěkně protáhne.
Mapy jsou též nabité interaktivitou, cestu vám zkříží množství vedlejších
úkolů a dějových okeců, což přispívá k oživení jinak
dost statického tahového systému.

Další aspekty se nesou
již plně v duchu předchozích dílů. Boje se i nadále odehrávají
v detailnějším izometrickém náhledu, můžete provádět útoky
z více stran zároveň, čímž docílíte většího počtu jednotek
na bojišti. Hrdinové hrají v bitevní vřavě důležitou roli
především díky své síle a schopnosti nosit věcičky přidávající
nejrůznější bonusy k charakteristikám v inventáři.
Dobrodruzi také ovládají magii, a jsou to právě mocné čáry máry, které
často zvrátí nepříliš dobře se vyvíjející bitvu ve váš prospěch.

I přesto že žánr fantasy tahových strategii dost stagnuje a nejinak je
tomu se sérii AoW, jsou mé pocity z této hry převážně kladné,
někdy je možná přece jen lepší zůstat ve známých vodách než se
pouštět na otevřené moře.

Hodnocení: 7/10

Žánr: tahová strategie
Rok vydání: 2003
Výrobce: Triumph
Distributor: GOD
HW: HW: PII 400 MHz, 64 MB RAM

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *