HistorieÚvodnikOdkazy

Blog


KotOR 2 – recenze

20 dubna, 2005, Starkiller Žádné komentáře

Vydání prvního dílu Knights of the Old Republic znamenalo další výrazný krok v expanzi světa SW na pole počítačových her. Svého hrdinu si již sice nějaký ten čas mnoho lidí šlechtí v SW: Galaxies, ovšem offline RPG z prostředí Hvězdných válek, to tu ještě nebylo a nutno říci, že přesně něco takového tady chybělo. Vývojáři z Bioware nasadili prvním dílem laťku hodně vysoko, ale přesto byla práce na druhém dílu svěřena Obsidianu, studiu složeném víceméně z autorů proslulého Falloutu. Vývoj prakticky nemohl padnout do lepších rukou.

Více v recenzi


Arx Fatalis – recenze

18 dubna, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Již dlouhou dobu jsem si nezahrál nějaký pořádný dungeon nesoucí se v duchu starých dobrých časů. A právě proto jsem byl víc než mile překvapen, když mou cestu konečně zkřížilo věhlasné RPG Arx Fatalis. Ne že by se jednalo o nějaký veskrze staromódní počin, nicméně, ani autoři sami se netajili svou inspirací ve starých dílech zaniknuvšího studia Looking Glass, autorů prvních dvou Thiefů, System Shocků a mnoha dalších kvalitních her. Studnicí nápadů, ze které bylo při tvorbě Arxu hojně čerpáno, se totiž stala právě Looking Glassí dvoudílná série Ultima Underworld (dále jen UU), jejíž první a v zápětí i druhý díl zazářil koncem roku 1992 (v roce 1997 pak vyšla předělávka jedničky na Play Station – dnes se jedná o velkou sběratelskou raritu). Klasické krokovací dungeony byly v době vydání UU velmi populární, UU ale jako jedna z prvních v žánru předvedla svobodu pohybu ve 3D – a to velmi úspěšně.

Více v recenzi


Přenosný přístroj na sledování filmů? PSP!

16 dubna, 2005, Jaxx Žádné komentáře

Vypadá to, že nová herní konzole firmy Sony, PSP, se stane nejvyužívanější přenosnou platformou pro sledování filmů. Dle renomovaného magazínu Home Media Retailing. Plátek dále podotknul, že již teď se některá renomovaná filmová studia připravují na uvedení filmů na Universal Media Discích (standard PSP) a nepřekvapuje, že výrobce PSP, firma Sony byla mezi prvními.

Film Spider Man 2 dostane dokonce šťastný majitel PSP zdarma přibalený v krabici. Je zcela jasné, že firmy se budou zaměřovat jak na dětské publikum, tak i na odrostlejěí hráče (např. Kill Bill, Piráti z Karibiku).

Sony plánuje do budoucnosti uvádění nových filmů na DVD, kterému bude sekundovat v zápětí i UMD disk. První vlaštovkou je například Hitch (film s Willem Smithem)


Half-Life 2 – recenze

10 dubna, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Kam se poděl duch původního Half-Lifu? Co jen té dvojce chybí? Takové otázky jsem si během hraní HL2 kladl nejčastěji. Je to snad nedostatečný důraz kladený na příběh, či snad odklon od náplně původní hry?

K nejnovějšímu počinu Valve jsem přistupoval s velkými očekáváními. Internet je plný chvály, kterou HL2 zasypaly zejména seriózní zdroje jako PCGamer, takže jsem si říkal, že by slavná dvojka měla stát skutečně za to. Předpoklady stát se hitem měla tato hra ve vínku už od samého počátku kdy se na ní začalo pracovat, a to údajně hned po dokončení HL1 – kultovní to hry, která v mých očích představuje jeden z nejlepších herních zážitků.

Více v recenzi


Jubilejní díl Romance of the Three Kingdoms

2 dubna, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Japonští mistři tahových strategií KOEI připravují již desátý díl této velmi staré série. Fanoušci složitých her se tak v červnu opět dostanou do víru intrik a důmyslného plánování v neklidném období kolem 2-3. století našeho letopočtu v Číně, kde právě ztratila vliv vládnoucí dynastie Han. KOEI nazývají své hry historickými simulacemi, a to ne nadarmo – autoři se co možná nejvíce drží faktů a jejich hry působí velmi věrohodně.

Bohužel mi ale těch pár dílů RotTK, co jsem hrál před lety na 16bitových konzolích, přišlo až neúnosně složitých a pomalých – hráč se v nich musel prohrabávat tunami statistik a tabulek než mohl vůbec něco udělat. Podle recenzí na devátý díl RotTK, který vyšel před rokem na PS2, jsem usoudil, že se tato série od dob herního pravěku moc nezměnila – stále stejná složitost a pomalost. Není se tedy čemu divit, že tyto hry nejsou vskutku určeny pro každého, líbí se spíš jen početné základně hard-core fandů. KOEI nezapomínají ale ani na fandy akce, proto před lety zahájili tažení s ryze akčním bratříčkem RotTK – sérii Dynasty Wariors. O ní ale až někdy příště.

Pokud byste se chtěli na vlastní oči podívat co to je komplikovaná strategie tak si stáhněte vynikající, byť zapomenuté staré hry od KOEI určené pro PC, které můžete nalézt zde na stránkách underdogs (doporučuji hlavně Celtic Tales: Balor of Evil Eye).


Broken Sword 3 – recenze

29 března, 2005, ToM Žádné komentáře

Když se mě před nedávnem jeden můj známý zeptal jakou adventuru bych mu doporučil, dlouho jsem se nerozmýšlel.. „hráls Broken Swordy?“ „Ne, co to je, to neznám“ „chyba…“ Broken Sword 1 a 2, dle mého soudu nejlepší a nejpropracovanější hry tohoto žánru. A nyní (ToM žije v paralelním vesmíru pár let v minulosti – pozn. G4) přišlo pokračování. Pokračování, od kterého se čekalo opravdu hodně – přechod do 3D, revoluční systém ovládání, příběh přinejmenším stejných kvalit jako první dva díly… Dokázali v Revolution Software překročit svůj stín? Nastolili opět pomyslnou laťku do závratných výšin?

více


Jak zbavit Segu dluhů?

24 března, 2005, G4ndy Žádné komentáře

Na tuto otázku, jak je vidno, již v Seze nalezli odpověď. Velmi efektivním řešením tohoto problému se stalo vydávání nízkorozpočtových remaků a kompilací starých hitů 16 bitové éry. Dále pak Sega zabrousila do pro ní atypických vod různých pokémonopoidních her jako Monkey Ball, které mají vynikající prodejnost. Bohužel tak ale Sega poněkud polevila v produkování nových vysokorozpočtových titulů z vlastní stáje – ty se dají očekávat až ke konci tohoto roku v čele s Phantasy Star Universe a Shenmue Online. V mezičase mají mezeru vyplnit nedávno koupená evropská studia jako Creative Assembly, autoři legendární série Total War, z níž poslední díl Rome: Total War byl oceněn na mnoha serverech jako nejlepší strategie roku 2004. Tito lidé pro Segu kutí historickou velkoakci Spartan: Total Warrior, která by měla vyjít na všechny konzole. Nesmím také zapomenout na Sports Interactive, autory populárních Football a Hockey Managerů. Černým koněm Segy na platformě PC, pak ale bezesporu jest chystaný Matrix Online od Monolithu. Trochu se sice bojím, že tahle onlinovka kvůli velké konkurenci na trhu pohoří, ale snad tomu tak přece jen nebude. Do budoucna bude Sega jistojistě hodně těžit z nedávno uzavřené exkluzivní smlouvy se Silicon Knights, autory remaku Metal Geara na Nintendo GC. Silicon Knights již úporně pracují na titulu pro next-gen konzole a soudě podle jejích minulosti (hity jako Legacy of Kain a Eternal Darkness) to určitě nebude žádný propadák. Doufám tedy, že se Sega už konečně vzpamatovala a očekávám od ní samé velké věci. 🙂